Ο ΣΠΟΛΜΗΚ καλεί την Πολιτεία να προχωρήσει στη δημιουργία ενιαίων αρχών αδειοδότησης και ελέγχου της ανάπτυξης. nnΟ Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Κύπρου επιθυμεί να εκφράσει την έντονη ανησυχία του αναφορικά με τα όσα συζητιούνται τις τελευταίες ημέρες στην κοινοβουλευτική επιτροπή εσωτερικών αναφορικά με την μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης, ειδικά όσον αφορά την αρμοδιότητα που έχουν οι Δήμοιnως οικοδομικές αρχές.nnΗ πάγια θέση του ΣΠΟΛΜΗΚ είναι η δημιουργία ενιαίων αρχών αδειοδότησης αλλά και ελέγχου της ανάπτυξης, εάν είναι δυνατό σε Επαρχιακό επίπεδο. Η σημερινή κατάσταση με την ύπαρξη 36 οικοδομικών αρχών έχει αποτύχει. Οι υπερβολικά μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην έκδοση αδειών οικοδομής, οι οποίες σε κάποιους Δήμους φτάνουν μέχρι και τους 18 μήνες, οδηγούν πολλούς ιδιοκτήτες αλλά και επιχειρηματίες ανάπτυξης γης να ξεκινούν την ανέγερση των οικοδομών τους, χωρίς προηγουμένως να εξασφαλίσουν την απαραίτητη βάση του Νόμου Άδεια Οικοδομής με όλα τα συνεπακόλουθα.nnΗ δημιουργία οικοδομικών αρχών μεγάλης κλίμακας, μπορεί να δώσει λύσεις σε όλα αυτά με την περεταίρω αξιοποίηση της τεχνολογίας, αλλά και την απόκτηση της απαραίτητης τεχνογνωσίας ούτως ώστε να μην είναι απαραίτητη η διαβούλευση με τόσο μεγάλο αριθμό υπηρεσιών του κράτους, ακόμη και για μικρής κλίμακας αναπτύξεις.nnΗ αλλαγή της διαδικασίας αδειοδότησης, αλλά και ελέγχου της ανάπτυξης είναι κρίσιμη για την οικονομία του τόπου μας, καθώς επίσης και για την ποιότητα της ζωής των συμπολιτών μας. Καλούμε την πολιτεία να προχωρήσει άμεσα, αφήνοντας πίσω της, πολιτικές του παρελθόντος οι οποίες έχουν δοκιμαστεί και έχουν αποτύχει.nn
nn